
Bezwaar maken tegen registratie in het TZB
Oneens met registratie?
Als u het oneens bent met een registratie dan kunt u daartegen te allen tijde bezwaar maken. Er is geen bezwaartermijn. Bezwaar maken kan ook vóórdat er sprake is van registratie. U leest hier meer over binnen de kennisgeving die u ontvangt van het Stichting Toezicht Zakelijke betalingsverkeer (TZB).
Eerst contact met uw crediteur
Voor het maken van bezwaar is het nodig contact op te nemen met uw crediteur. Als u met
hem uw bezwaar besproken heeft en u komt er onderling niet uit, dan kunt vervolgens
bezwaar maken bij het TZB. Wanneer uw crediteur het eens is met uw bezwaren en u komt
tot overeenstemming, dan is de crediteur verplicht de registratie ongedaan te maken.
Bezwaar bij het TZB
Als u uw bezwaren geen gehoor vinden bij uw crediteur, kunt u bezwaar maken bij het
TZB. Dat bezwaar heeft tot gevolg dat de registratie voor de duur van de behandeling
ongedaan gemaakt wordt. Als het bezwaar gegrond wordt verklaard, dan is deze
ongedaanmaking blijvend. Als het bezwaar ongegrond wordt verklaard, wordt de registratie
hervat, totdat er is betaald of er een onderlinge regeling is getroffen.
Geschillencommissie
Als u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaar, kunt u naar de
geschillencommissie. De geschillencommissie is onafhankelijke van het TZB. Het TZB
geeft altijd gevolg aan deze uitspraak.
Heeft u vragen?
Het TZB is bereikbaar op:
085 - 303 47 20
Op werkdagen van 09.00 tot 17.00
Niet eens met een registratie?
En u komt er niet uit met de vermelder? Teken eenvoudig en snel bezwaar aan.
Registratie beëindigen
Hoe kan ik registratie in het register beëindigen?